דף הבית » הכי נצפה » כמה זמן לפני הלידה מתחילים צירים?

כמה זמן לפני הלידה מתחילים צירים?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן לפני הלידה מתחילים צירים?

מבוא

כהורים לעתיד, אחד הרגעים המרגשים ומורטי העצבים הוא תחילת הצירים. צירים ממלאים תפקיד מכריע בתהליך הלידה, ומאותתים שהתינוק מוכן לעשות את הכניסה הגדולה שלו לעולם. הבנה מתי מתחילים צירים בדרך כלל יכולה לעזור לך להתכונן לבואו של הקטן שלך. במאמר זה נחקור את עיתוי הצירים לפני הלידה.

מהן התכווצויות?

התכווצויות הן הידוק והרפיה קצבית של שרירי הרחם. התכווצויות שרירים אלו עוזרות לדחוף את התינוק במורד תעלת הלידה ובסופו של דבר להוביל ללידה. הם מתוארים לעתים קרובות ככאבי מחזור עזים ויכולים להשתנות בעוצמה ובמשך.

מתי מתחילים צירים?

העיתוי של הצירים לפני הלידה יכול להשתנות מאישה לאישה. בדרך כלל, הצירים מתחילים כבר בשליש השני, אך לרוב הם לא מורגשים עד השליש השלישי. עם זאת, חשוב לציין שלא כל הצירים הם סימנים של צירים. ישנם שני סוגים עיקריים של צירים: התכווצויות ברקסטון היקס והתכווצויות לידה אמיתיות.

התכווצויות ברקסטון היקס

התכווצויות ברקסטון היקס, הידועות גם בשם "התכווצויות תרגול", יכולות להתחיל כבר בשליש השני. התכווצויות אלו בדרך כלל אינן סדירות, נדירות ואינן גורמות לכאב משמעותי. לעתים קרובות הם מתוארים כהידוק או התקשות של הרחם. התכווצויות ברקסטון היקס עוזרות להכין את הרחם ללידה אך אינן סימן לכך שהלידה החלה.

התכווצויות עבודה אמיתיות

התכווצויות לידה אמיתיות הן הדבר האמיתי. הם קבועים, קצביים, והופכים יותר ויותר אינטנסיביים עם הזמן. בניגוד לצירים של ברקסטון היקס, צירי לידה אמיתיים גורמים לכאב ואי נוחות שמתחילים מאחור ומקרינים לקדמת הבטן. צירים אלו הם סימן לכך שהלידה החלה והגיע הזמן לפנות לבית החולים או למרכז הלידה.

כמה זמן לפני הלידה מתחילים צירי לידה אמיתיים?

תחילתם של צירי לידה אמיתיים משתנה מאישה לאישה. באופן כללי, צירים אמיתיים מתחילים בין 37 ל-42 שבועות של ההריון. עם זאת, חשוב לזכור שכל הריון הוא ייחודי, וחלק מהנשים עשויות לחוות צירים מוקדמים, המתרחשים לפני 37 שבועות.

עבודה מוקדמת

במהלך הצירים המוקדמים, הצירים עשויים להיות לא סדירים ומרוחקים זה מזה. הם יכולים להימשך בין 30 ל-45 שניות ולהתרחש כל 5 עד 20 דקות. שלב זה יכול להימשך מספר שעות או אפילו ימים כאשר צוואר הרחם מתחיל להימחק (להתדלדל) ולהתרחב (פתוח).

עבודה פעילה

צירים פעילים מאופיינים בצירים תכופים וסדירים יותר. הם נמשכים בדרך כלל בסביבות 45 עד 60 שניות ומתרחשים כל 3 עד 5 דקות. צוואר הרחם ממשיך להתרחב, והתינוק מתקדם במורד תעלת הלידה. שלב זה יכול להימשך מספר שעות.

מַעֲבָר

שלב המעבר הוא החלק האינטנסיבי והמאתגר ביותר בלידה. התכווצויות חזקות מאוד, נמשכות כ-60 עד 90 שניות ומתרחשות כל 2 עד 3 דקות. צוואר הרחם מתרחב לחלוטין בשלב זה, ומתכונן לירידת התינוק. המעבר יכול להימשך בין כמה דקות לכמה שעות.

סיכום

הבנת העיתוי של הצירים לפני הלידה חיונית להורים לעתיד. בעוד שהתכווצויות ברקסטון היקס יכולות להתרחש במהלך ההריון, התכווצויות לידה אמיתיות מתחילות בדרך כלל בין 37 ל-42 שבועות. צירי לידה מוקדמים אינם סדירים ומרוחקים זה מזה, בעוד הצירים פעילים הופכים תכופים וסדירים יותר. שלב המעבר הוא החלק האינטנסיבי ביותר של הצירים, עד לבואו של התינוק. זכור, כל הריון הוא ייחודי, וחיוני להתייעץ עם הרופא שלך לקבלת הדרכה מותאמת אישית.

השוואה מהירה

התכווצויות ברקסטון היקס עבודה אמיתית
תִזמוּן לֹא סָדִיר רגיל
כְּאֵב אי נוחות קלה עוצמה הולכת וגוברת
מֶשֶׁך קצר יותר ארוך יותר
תדירות נָדִיר תכופים יותר

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן